Sunday, July 20, 2008

Selamat Datang! My First Blog Entry

Assallamualaikum dan salam pengenalan buat semua. Setelah beberapa lama mencari masa dan proses mengumpulkan bahan-bahan, akhirnya terhasil juga lama blog yang tidak seberapa ini. Sebuah laman yang berorientasikan fotografi dan rekabentuk grafik. Laman ini diwujudkan agar dapat kita berkongsi idea serta pengalaman disamping dapat memperbaiki kelemahan dan meningkatkan lagi pengetahuan dalam bidang fotografi dan rekabentuk grafik ini. Laman ini juga idedikasikan khas untuk keluarga dan rakan-rakan yang sentiasa menyokong selama ini samada dari dekat ataupun jauh.

Sedikit pengenalan dari penulis, nama diberi Razif Fadzil, dilahirkan dan dibesarkan di Alor Star, Kedah. Memilih kerjaya sebagai pereka grafik dan telah berkecimpung selama hampir 10 tahun di dalam bidang ini. Bermula sebagai hobi dalam bidang fotografi ini, tetapi lama-kelamaan kini semakin meminati bidang ini. Bagi saya, bidang fotografi merupakan satu bidang yang mencabar sebagaimana bidang grafik dimana memerlukan kesungguhan, minat serta kreativiti yang tinggi dalam menghasilkan sesuatu karya. Selain dari aspek teknikal, kita juga perlu peka dan fokus serta mencari skil dan idea-idea baru untuk memastikan apa yang dilakukan ada kelainan serta menarik.

Kadang kala, kesuntukan masa dalam bidang grafik agak membataskan minat dalam bidang fotografi ini. Walaubagaimanapun jika ada kesempatan, peluang tidak akan dilepaskan begitu saja. Sepenuh komitmen akan diberikan untuk memastikan hasil yang terbaik. Saya juga berhasrat suatu hari nanti dapat menjadikan bidang fofotgrafi sebagai kerjaya sendiri sepenuh masa.

Untuk paparan kali ini, beberapa koleksi gambar di sekitar Alor Star, Kedah. Ada gambar yang telah digunakan dalam rekabentuk buku pelancongan Kedah "More to explore". He.he. baru blajaq menulis.












1 comment:

Unknown said...

Salam bro razif,

congrat coz berjaya juga siapkan blognie.

Lama dah tunggu.

1. penulisan kena improve skit je lagi.
2. camne shoot first picture tu?
3.gambaq awan kat bendang tu katmana?